Terapie ocupațională pentru copii – Ședințele de terapie ocupațională au o durată de 60 de minute și se desfășoară 1-1, copilul dumneavoastră fiind singura prioritate a terapeutului ocupațional.
Programele personalizate de terapie ocupațională se adresează deopotrivă:
- copiilor cu dificultăți de vorbire/ masticație prin realizarea de programe personalizate care includ și terapie facială;
- copiilor cu disgrafie prin realizarea de programe personalizate de integrare a reflexelor primare ale mâinii și a celorlalte reflexe primare implicate în procesul de scriere;
- copiilor cu dificultăți de învățare (dislexie) prin realizarea de programe personalizate de integrare a reflexelor primare și integrare senzorială;
- copiilor cu dificultăți de procesare și integrare senzorială (disparaxie și/ sau modulare senzorială) prin realizarea de programe personalizate de integrare a reflexelor primare și integrare senzorială;
- copiilor cu dificultăți de integrare socială la grădiniță/ școală prin realizarea de programe personalizate de integrare a reflexelor primare și integrare senzorială;
Integrarea reflexelor faciale – se adresează copiilor diagnisticați cu întârziere de vorbire, hiperactivitate, sindrom Down, infirmități motorii cerebrale sau alte afecțiuni neurologice/ psihiatrice care generează tulburări de vorbire sau de mâncat și care se confruntă cu dificultăți precum: probleme de comunicare verbală (articulare) și nonverbală, nu pot mesteca alimentele, mestecă cu toată gura/ mestecă doar pe partea stângă/ dreapta; probleme de deglutiție; nu pot mușca alimentele; rod unghii, creioane, mestecă gulerul de la haine, manșete etc.; stau cu dinții încleștați; scrâșnesc din dinți; au secreție excesivă de salivă (sialoree); au asimetrie facială. Pentru detalii vă rog să citiți articolul „Tulburările de vorbire sau de mâncat la copii pot fi ameliorate prin integrarea reflexelor faciale„.
Integrarea reflexelor primare ale mâinii – Abilitățile motrice fine sunt cel mai adesea aduse în discuție de către părinți, la vârsta preșcolară a copilului, atunci când observă o prindere ineficientă a obiectelor de scris. Aceasta se manifestă printr-o presiune prea mare sau pre mică pe creion, prinderea creionului între degetul arătător și mijlociu, prinderea creionului în palmă, cu pumnul strâns. De cele mai multe ori, cauza acestei slabe dezvoltări a abilității motrice fine, de a ține corect un instrument de scris, este lipsa maturizării și integrării reflexelor primare ale mâinilor. Pentru detalii vă rog să citiți articolul „De la reflexul de prindere la prinderea corecta a instrumentelor de scris. Dezvoltarea abilităților motrice fine/ abilităților mâinilor„.
Integrarea senzorială Ayres este potrivită pentru copiii cu deficiențe senzoriale – copii cu deficiențe de procesare senzorială și/sau percepție (tactilă, proprioceptivă, vestibulară), copii dispraxici, copii care au probleme de echilibru și/sau de coordonare, copii care nu reușesc să se adapteze la grădiniță/școală, copii diagnosticați cu tulburări de spectru autist, ADHD, sindrom Down. Pentru detalii vă rog să citiți articolul „Integrare senzorială Ayres„.